Het nieuwe jaar is begonnen, ik heb er zin in!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van HylkeJorgWolthuis - WaarBenJij.nu Het nieuwe jaar is begonnen, ik heb er zin in!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van HylkeJorgWolthuis - WaarBenJij.nu

Het nieuwe jaar is begonnen, ik heb er zin in!!!

Door: HJW

Blijf op de hoogte en volg

11 Januari 2015 | Australië, Sydney

Het nieuwe jaar is goed begonnen, ik heb een auto kunnen kopen met dank aan Allen Smith, hij heeft geholpen met zoeken en aankopen. Dat betekend vrijheid, gaan en staan waar ik wil. En ik heb ondervonden dat de bekeuringen hier belachelijk hoog zijn. Toen Allen en ik op weg waren om de auto op te halen, sloegen we op een gegeven moment rechts af, maar we hadden een klein verkeers bord over het hoofd gezien, de navigatie gaf aan rechts af te slaan en er reden auto's voor en achter ons die het zelfde deden. Maar het kleine bordje gaf aan dat er een tijdsblok is wanner je niet mag afslaan. Ome agent stond al te wachten en ontving ons hartelijk... 250 dollars of hij ff mocht vangen.. en bedankt een slordige 180 euries..

Maar goed ik ben met Aaron, Jackie en Derek naar Hunter Valley geweest, dat is een wijn gebied buiten Sydney. We zijn er twee dagen heen geweest, hebben heel veel verschillende wijnen geproeft bij verschillende bedrijven. Er waren er een aantal erg lekkere bij, dus maar een paar flesjes gekocht. Ik heb ook ff gekeken of het mogelijk is om naar NL te zenden maar voor 1 doosje is het veel te duur een 260 dollar voor 6 flesjes... dus dat wordt hem niet, moeten we toch in zeecontainers gaan denken ben ik bang. Verder hebben we er verschillende olijfolien geproeft, erg lekker! ! ! Vele verschillende smaken en combinaties die ik in NL nog niet heb gezien. Verder hebben we wat kaasjes geproeft, ijs en savonds uit eten geweest en in een Thaisretaurant. Was erg lekker, gefrituurd ijs gehad! Super lekker!

Verder heb ik een eigensnorkelset gekocht en ben ik wezen snorkelen in de omgeving van Manly, het water was een beetje troebel door de golven, maar erg veel mooie vissen gezien, van inktvissen tot grote scholen kleine visjes en grote vissen, enz. Veel verschillende mooie kleuren en vormen. Prchtige plaats om te snorkelen.

Gisteren hebben we in Chatswood gelunched bij een Koreaans tentje, voor het eerst in mijn leven met stokjes gegeten. Dat ging boven verwachting goed, op de een of andere manier als het om eten gaat krijg ik het altijd voor elkaar het naar binnen te krijgen.. ;) Het was erg lekker, nieuwe gerechten en combinaties die ik niet eerder gegeten heb. Is voor herhaling vatbaar.

Er is nog veel te zien en te doen hier in Sydney, dus ik denk dat ik hier nog even blijf... al weet je dat nooit want plannen veranderen met de dag, het kan maar zo zijn dat ik naar een volgende plaats ga.. ik ga het meemaken.. :)

See you soon.

Cheers,

Hylke Jorg

  • 11 Januari 2015 - 10:02

    Gerard:

    Hoi, wat leuk Hylke een eigen auto is natuurlijk super en ja oom agent doet daar ook zijn best om de staatskast te vullen.
    en de wijn, waar ga je met al die containers naar toe, eigen wijnhandel?? Mooie ervaringen Hylke, doei


  • 11 Januari 2015 - 10:33

    Ruud, Anita En Mart:

    Hi Hylke,

    Wat heerlijk om je avonturen te volgen. Volgens ons kan je er straks bijna een boek over schrijven:-). En idd fijn, zo'n eigen auto. Zijn benieuwd hoe deze eruit ziet! Geniet van je tijd in Australië

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 02 Okt. 2014
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 3329

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 04 November 2015

Australie 2014-2015

Landen bezocht: